Vanliga frågor - FAQ

Här hittar ni de vanligaste frågorna och svaren.

MOTIV

Jag saknar en favoritplats?

Maila oss och informera om vilken plats du saknar och varför. Skicka gärna med en bild över platsen och beskriv vad som gör den unik så kanske det blir nästa motiv hos Sverigeposters.

Jag vill ha en specialbeställning (Storlek, motiv etc)

Det går eventuellt att ordna. Kontakta oss och berätta vad du söker. 

PRODUKTINFORMATION

Vi trycker våra posters på 200 g högkvalitativt obestruket papper. 

Är det en vit ram på postern?

Ja det är en vit ram runt motivet.  Det blir som en fin passepartout runt motivet. 

Papper?

Vi trycker just nu på en tjocklek på ca 200 g högkvalitativt obestruket papper.  

Kan man köpa ram till postern?

Vi har posterhängare som går att köpa. Du kan välja mellan svart, ek och vitt.  

ÅTERFÖRSÄLJARE

Vi vill bli återförsäljare.

Det går säkert bra. Just nu har vi några utvalda återförsäljare på Gotland och vi vill gärna se fler. Hör av er till oss så kan vi se på ett upplägg för er. 

Vilka butiker säljer era posters?

Just nu (uppdateras löpande) - se Återförsäljare 

LEVERANS

Vad har ni för leveranstid? 

Din order lämnar normalt vårt lager inom 2-4 arbetsdagar. Vår målsättning är att skicka ut din order inom 24 timmar. Under högtider eller vid hög belastning på vårt lager kan det dröja ytterligare någon dag. Har du inte fått leveransbekräftelse inom 3 dagar så ber vi dig att kontakta vår kundtjänst. Under sommartid kan leveranstiden uppdateras något beroende på semester.

Hur levereras min order?

Den levereras via Postnord, DHL eller liknande.  

Priser

Samtliga priser är inklusive moms. Inga övriga skatter eller avgifter utgår. Dock utgår ränta och administrativ avgift om du väljer betalsättet ”Dela upp” (läs mer under delbetalning nedan).

Fraktkostnad

Vi erbjuder fri frakt över 399 kr. Handlar du för under det beloppet så tillkommer en fraktavgift på 49 kr (Inom Sverige).

Frakt

Sverigeposters skickar till Sverige. Vi använder oss av Postnord eller DHL för snabbast leverans till dig. Förpackningen går inte in i ett normalt brevinkast utan skickas direkt till ditt närmsta utlämningsställe (oftast en livsmedelsaffär eller servicebutik). Normal leveranstid är 2-4 arbetsdagar. Dessvärre kan vi enbart skicka inom Sverige för närvarande. 

BESTÄLLNING

När får jag min orderbekräftelse?

Strax efter att du lagt din beställning så skickar vi en orderbekräftelse till dig via e-post. Observera att mailet ibland kan hamna i skräpposten. Har du inte fått en bekräftelse så ber vi dig att kontakta oss.

Kan jag spåra mitt paket?

Just nu kan du inte det då vi sköter detta manuellt. Men vi jobbar för att ordna detta framöver. 

Kan jag ångra en beställning?

Kontakta oss så snart som möjligt om du vill ångra en redan genomförd beställning. Om vi hunnit skicka din order, så behandlas ärendet som en retur och avgifter kan tillkomma.

Kan jag ändra en genomförd beställning?
Testa att maila oss så kan vi se om det går. Är varan skickad så går det dessvärre inte. 

BETALNING

Vilka betalningsalternativ finns?
Det ser du på vår hemsida längst ned. Vi erbjuder exempelvis Klarna, PayPal, Kortbetalning. 

REKLAMATION OCH RETUR

Hur lång ångerrätt har jag?

Vi tillämpar 30 dagars ångerrätt. Det innebär att om du kontaktar vår kundtjänst inom 30 dagar från det att du mottagit dina varor så har du rätt att ångra ditt köp.

Hur gör jag en retur?

Kontakta oss med ditt ordernummer så återkommer vi med returinformation  Du hittar ditt ordernummer i den orderbekräftelse vi skickat till dig via e-post.

Kan jag byta en vara?
Tyvärr hanterar vi inga byten.